the dark knight






WHY SO SERIOUS???- THE JOKER
yahaaaa...utk citer "the dark knight" kali nie aku bagi 5bintang penuh!!!!yeahh tahniah3x :D

aku n memember aku pegi tgk citer nie tym first day kuar wyg...(17 Julai 2008)...mmg aku tetunggu2 nak tgk citer nie...sblom nie asyik tgk trailer jek (yg mmg gempak n wat aku tertarik nak tgk) so mane bley tak tgk citernyer lak kan..

ngan durasi 2jam setengah mmg rasa cam tak cukup (walopon da cukup panjang utk sesebuah filem)...1st aku mmg salute n teruje ngan JOKER..yeah,cerita nie nampak hidup ngan karekter Joker yang evil+jahat+kijam+licik tahap gile babas....mmg 2thumbs up utk mendiang Heath Ledger yang betol2 menjiwai n menghidopkan watak Joker ngan baek skali....u r da best!!

dari segi plotnyer pon menarik ngan membawa skali asal usul terhasilnya watak 2face a.k.a harvey dent dari seorg penegak keadilan n menjadi harapan baru bagi batman sblom undur diri tetapi akhirnya menjadi seorg pembalas dendam..walopon watak 2face (yg mane bile muke da berubah...sgt ngeri lagi kijam kalo nak dibandingkan 2face dalam batman forever) tu kejap tadi watak dia cukup membantu cerita nie...ngan emosi rachel si awek batman mati ditambah ngan kecacatannye lagi mmg wat batman rasa makin bersalah...

watak batman plak bagi aku ckp tersiksa ngan Joker dari mula cerita sampai habis...yang menariknye tentang batman mestila bat-pod...yaa batman bertuah ngan gadjet2 canggih kalo tak sure kalah ngan joker..ha-ha-ha (idop joker :D)..

secara keseluruhannye 'the dark knight' mmg sebuah filem francais batman yang TERBAIK yang pernah aku tgk...filem2 batman sebelom nie (agak kanak2an dari segi kostum n fighting...hehehe :p)...so sesape yg belom tgk lagi cepat2 la tgk...mmg dijamin puas ati!! :)

0 comments: