keheningan pagi di hentian bas kolej serumpun,upm

"eh,ader megasale ke kat sini?",ujar brader baju biru depan tu yang xdpt menerima kenyataan xdpt nek bas sambil tersipu malu..





macam nak berperang pon ader tym nak nek bas nie...



mintak maaf yek nie bukan nye ade konsert sure heboh kat kolej kitorg..bukannye ader artis ziffi ke zinel ke dtg wat konsert jelajah astro...nie le realiti n rutin harian aku n memember yang nak menunggu bas setiap pagi...
bayangkan dgn student dari 4buah kolej (kolej 12,14,15,16 yang mane stiap kolej ader 4-5 blok) tgu bas yang same nak pegi ke kwsn akademik...sape2 yang lambat lebey dari pkol 7.10pg alamatnye terperangkap la nak berebut ngan manusia2 nie...bygkan ngan 85% perempuan yang tgu bas..aku sebahagian dari golongan minoroti yang hampir pupus nie la yang terpakse nak berebut same ngan golongan majoriti yang mengusai hentian bas nie...skang da takde lagi istilah 'ladies first'..skang '1st come,1st serve'...sape cepat dia dpt...hehe...walopon memember aku ader yang bwk motor tapi disebabkan nak mengurangkan penggunaan minyak kitorg pon nek le bas beramai2...at least bley gak kurangkan pelepasan karbon monoksida dari asap motor..hehehe

p/s: kepada pemandu2 bas upm..tolong la dtg ngan lebey awal..takde le aku jadi cam sardin pagi2 kene rempuh (walopon bdnku besar tapi tetap gak kne rempuh...adoyai) (-_-!)

6 comments:

Amzar berkata...

cirit or die~~~...hahaha...bapak gle ramai orang...tolak pu jgn tak tolak

epol berkata...

well..nie la kerja aku pagi2..berebut bas nyer pasal...-_-

nabyla :3 berkata...

BESTNYE!!!!!
hahahaha.
Moral of the story:
Kereta dan motor amat berguna!
tapi dalam kes ni, beskal pun apa kurangnya! hehe

epol berkata...

ape yang bestnye bell?hehe sendri rasa sendri tau siksenye nak pegi kuliah..huhuhu

blodyn berkata...

hahhaha nasib baik takder kelas pukul 8 pagi. have fun fighting ur way on the bus every morning :)

epol berkata...

yeah..i've enjoyed it..:p