sepi

Photobucket
Photobucket Photobucket

Photobucket



sape yang dah pernah tgk filem sepi angkat kaki???haha


minggu lepas aku kne pakse ngan adik aku yang beriye2 nak tgk citer sepi..hello!pe kes tgk citer malaysia nie..ye la kebanyakannye citer cam same jek (lagi2 kalo citer prof razak mohaideen tu mmg aku paling tak suker tgk...)..adik aku punye le promote tgk cite nie mcm2...last2 aku pon terpakse le teman kan dia tgk kat tgv jusco seremban 2..

ape yg aku fikir n sangke pasal citer nie mmg meleset same skali...citer nie mmg superb n best antara filem2 malaysia yang pernah aku tgk..rasa cam tak rugi sgt duit aku beli tiket wayang...

Citer “Sepi” start dengan accident yang melibatkan tiga watak utama, Adam (Afdlin Shauki), Sufi(Tony Eusoff) dan Imaan (Baizura Kahar). Dari situ lah Khabir Bakhtiar kembangkan citer dari satu watak ke satu watak.

Kisah sepi pertama mengenai Adam yang mencintai seorg perempuan yang akan berkahwin tapi dlm masa yang same dicintai seorg perempuan yang agak 'sikit' gila..(tak ley blah tgk Nasha Aziz blakon jadi pompuan gile tu..lol)..

Kisah sepi kedua pulak pasal Sufi yang kehilangan isteri tercinta..menyesal dan rasa bersalah kerana tak dapat gunakan masa utk same2 ngan anak dan isteri..dlm keadaan sepi lagi pilu tu akhirnye Sufi berjumpe ngan cinta keduanya yg mane isteri org....

Kisah sepi ketiga plak pasal Imaan yang selalu berimaginasi sendiri dan tidak dapat menghadapi kenyataan di saat pintu hatinya diketuk jejaka sekolej, lakonan Syed Hussein.

ape yang aku suke dari citer sepi nie sinematografinya mmg indah, shot2 and angle kamera juga cantik, so bila start ja cerita nih, mata korang akan terpina…..terpukau dek keindahan sinematografinya, tambahan pula kalau korang tgk kat wayang…..

satu lagi dgn runut2 bunyi dlm filem nie..cam terbawa2 n feeling je biler tgah layan...dgn kesemua pelakon dgn lakonan yang hebat...ditambah ngan skrip super tangkap layan n menarik..

pada aku citer nie aklu bley bagi 4 1/2 drp 5 bintang..cayalah!!


0 comments: