iklan merdeka petronas 2008





komen aku: korang dah tgk iklan petronas sempena merdeka 2008?menarik kan?walopon tak jelas mesej kemerdekaan dalam iklan nie tapi sebenarnya byk maksud tersirat yang kita sendiri tak sedar..contohnya semangat berusaha dan cara nak selesaikan masalah dengan usaha sendiri tanpa mengharapkan pertolongan org lain (yang jelas nak tunjuk supaya org melayu boleh berubah)..scene yang paling menarik mase ayh aiman bagi buku akaun bank utk aiman...sgt menyentuh ati bg aku (rasa nak nangis pon ade)...ape2pon mesej jelas yang nak disampaikan ialah kita perlu berusaha sendiri dan kejayaan pasti ada...selamat hari merdeka ke-51 utk semua ^_^

4 comments:

moon berkata...

ayah aku da mule gune ayat tu bile aku mintak pape..ri tu aku ajak ayah aku nek kapal kat melaka, dan2 ayah aku ckp..."kalau daun pokok nangka abah tu gugur jadi duet (dlm cam tu r..xbape igt lor), bukan takat kapal kat sg melaka..sg rajang abah bawak..bkn takat nek kapal 40 minit..40 hari pon abah bagi..." saba je r..huhuhuhuhu

epol berkata...

heheheh..ok la tu..ade gak modal kan..hehehe (alasan yang besh tu) :p

blodyn berkata...

bukan nak nangis.. memang dah nangis puN! huhuhu. best giler iklan petronas! :)

epol berkata...

ye ye..saye stuju..hehe (takkan nak kate nangis kot..keh3)