aku dan facebook


profil 'facebook'ku

rasanya kepada kaki2 internet nie mesti rasa aku ni ketinggalan zaman kan?hahaha :-P
ye aku baru je kenal ape tu facebook..nie le aku nak bercerita sikit tentang facebook..
aku baru jer mendaftarkan diri dalam arena facebook..kenapa pulak facebook yek?
sebenarnya aku bukannya nak masuk sangat facebook nie..setelah aku di'promote' oleh seng supaya daftarkan diri dalam facebook..aku pon saje la usha2 sket ape yang ada dalam facebook nie..

bagi mereka yang dah dari kecik membesar ngan friendster dan myspace..mungkin agak sukar untuk korang membiasakan diri dalam facebook nie..tapi fungsi asal tetap sama iaitu 'ENJIN SOSIAL'.. lebih kurang sama je dengan myspace dan friendster.

pertama kali aku guna facebook nie..aku rasa ia agak sedikit rumit dan perlu explore dulu baru paham macammana fungsi dan kelebihan2 yang ada dalamnya.bak kata pepatah 'tak kenal maka tak cinta'..hehehe :-p

kalo dalam myspace korang leh letak macam2 theme yang pelik lagi berkelip2..lagu2 yang keluar tetiba bila buka profil (yang korang rasa cantik dan sedap didengar tapi hakikat orang yang menengoknye huduh nak mampos dan menyakitkan telinga je) tapi facebook nie berbeza..takde theme2 tu semua..semua macam dalam gambar kat atas..mesti korang rasa bosankan?hehe :-D

tapi yang uniknya facebook nie dia dia HANYA perlukan nama betul dan nama samaran korang je..dah takde la nama 'kupu2 malam' ke, 'rotibakar ke', 'kicap' ke, nama yang ada simbol2 %$$% ke ( contohnye cam '#bonzer&cj')..nampak sikit la kematangan dari segi tu

yang uniknya lagi dalam facebook nie dia ada byk sangat aplication2 yang korang boleh letak dalam facebook korang..memang le tersangat2 serabut bila terlalu byk korang letak benda tu sume dalam facebook..apa2pon pepandai la susun dan kemaskan sendiri sebelum korang bertambah2 pening nak guna aplication yang korang letak tu sendiri

aku bukanlah nak mempromosikan facebook nie..xde sesen pon aku dapat dari owner facebook..hehe tapi cukup ler sekadar nak berkongsi jer..hehe kepada kengkawan dan sesiapa yang dah ada facebook..leh la addkan aku ye cipuding_294@yahoo.com..jumpa di facebook yek ^_^

0 comments: