satu liter air mata...sob3







ADAKAH ANDA SEORANG YANG MUDAH BERAIR MATA??HATI KUDUS LAGI SENSITIF??






aiseh..cam gempak je intro kan?hehehe actually aku baru je abis layan cerita nie..walaupon aku rasa aku orang yang dah ketinggalan (sebab citer nie citer dah lama kuar) tapi tetap gak nak kongsi ngan korang..kalo korang mencari-cari cerita dari Jepang yang best aku sarankan tengok lah citer nie..gerenti menangis..sob3

**aku xde lah menangis cuma hampir2 gak la..(sayang air mata jantan aku)

oklah,aku pendekkan sinopsis cerita nie k..cerita '1 litre of tears' di ambil dari kisah sebenar..mengisahkan seorang budak perempuan,Ikeuchi Aya yang mengalami penyakit 'spinocerebella ataxia' yang mana penyakit yang membuatkan dia lumpuh dan tak akan idop lama..dalam tempoh dia sakit tu macam2 la dugaan yang dia dapat..lupakan cerita cintan cintun yang tangkap leleh je dan lawak2 jepun yang menggelikan ketiak (yang memang takde la dalam citer nie)...ape2pon kalo korang yang belum tengok lagi try la mintak kat kengkawan ke yang ada citer nie layan sekali..gerent korang akan terasa cam nak nanges punyer...

apa kata kita tengok dulu pendapat2 mereka2 yang dah menonton drama nie:



"this is the SADDEST i EVER watch.
*tears*
it's such a sad drama.
i cried everytime they cried"-xdragonboi



"This Drama Is Hella Sad I Cried On Ep 9-10 i think those eps are the most sad I Wish They Learned A Cure For That Disease Already"-xNinjer


"i love this show. i cried on almost every episode :'( " -Skizzle144


-komen ehsan dari youtube-



5 sebab aku kenapa suka citer nie:

1. belom pernah tengok cerita yang sesedih cerita nie..serious..

2. awek dalam cerita nie memang kawaaiiiiiiii* abes..rasa cam nak cubit2 je pipi..ngeh~ (* comey lotey)

3. mencabar kelelakian gak la (tahan air mata..wakaka)

4. suka tgk hubungan kekeluargaan & persahabatan yang rasanya mungkin 1 dalam 1000

5. aku cam dapat rasa je penderitaan ikeuchi aya nie yang tersikse abes.



nie la Erika Sawajiri alias Ikeuchi Aya..whoaa kawaaiii!!
Tolonglah jgn selalu datang dlm mimpi aku..ngee~ :p



Aya dan keluarganya yang betol2 supportive dan caring abes..sob3 (terharu)

6 comments:

jmti berkata...

minat gk ko drama2 jepun..
tp skrg drama jepun da kurg best..
plg bru yg ak minat 'celeb to binbo taro'..
skrg tgh tyg kt tb japan..
esok last episode...
agk menarik sbb ade ueto aya..
tp cite '1 liter no namida' nie mmg sedih sgt2...

epol berkata...

sebenarnya takde lah minat sangat citer jepun nie..ada pon citer lame2...hehe

**suke tgk awek jepoon yang kawaiii :-p

SaiMal berkata...

br tgk cite tu ke?nangis 1 liter gak ke?huhu..sadis kan

epol berkata...

saimal

~xde lah nangis 1 litre..haha tak nagis pon...

Lina Chan berkata...

oo epul..
ingatkan ko minat cite jepun..
br je nak syorkan ko tgk cite gokusen..
konfem x berendam airmata..

:)

epol berkata...

gokusen..erm pernah tengok..hehehe

yang season 3 punya tak tgk lagi