sekali untuk 100 tahun

aku dapat IM daripada seorang kawan,fairuz sallehudin di Yahoo Messenger tadi...:



Samada sedar atau tidak sedar, barangkali kita terlupa atau kurang infomasi mengenai satu fenomena besar yang berlaku ditahun 2008. Barangkali inilah fenomena yang terakhir kita lalui sepanjang hayat hidup kita.

1. 01 JANUARI - 09 JANUARI, 2008 kita berada ditahun 1428 Hijriah.
2. 10 JANUARI - 28 DISEMBER 2008 kita berada ditahun 1429 Hijriah.
3. 29 DISEMBER - 31 DISEMBER 2008 kita berada ditahun 1430 Hijriah.

Ini bermakna kita telah melalui 3 tahun Hijriah dalam 1 tahun Masihi. Fenomena ini hanya berlaku sekali dlm tempoh 100 tahun. Walaupun fenomena ini tidak memberi impak yg begitu besar kepada kita, seharusnya kita bersyukur kerana kita diberi peluang untuk melaluinya.


mungkin ramai antara kita yang tak sedar lansung kan pasal benda2 nie..sekadar berkongsi info sebelom berakhirnya tahun 2008 nie...

-wallahualam-

5 comments:

The Spiral Eyes berkata...

aku nak jemput kamu ke parti buih sabun di blog aku,sila berbahagia kerana jemputan ini..


yang beno
Pasa Sanda

aku tak suka koko krunch*

epol berkata...

hahaha..mekasey di atas parti buihmu itu..menarik sungguh..

**cuba la nasi lemak plak..kekeke

F A R Y N berkata...

pasa mula menggatal di sini..hahahha

terima kaseh atas info kau itu..
baru ku tau..

The Spiral Eyes berkata...

hahhaha..setan faryn kamu ada disini..epol hensem,aku suka..hahaha

epol berkata...

faryn
~welkam2...gatal?kasi garu juga..hahah


pasa
~ensem..nggak lah..