"aney..kopi panas kurang manis satu"




kalo dulu aku hanya seorang kanak-kanak yang selalu berkurung di dalam rumah pabila sampai waktu maghrib sehingga ke esok pagi..sekarang tidak lagi..yeah..aku sudah remaja tua rupanya..hehe :p

tapi jangan salah paham lak..aku bukanlah remaja tua yang berjoget lambak di kelab malam terkemuka KL maupon merempit di jalanan untuk duit dan bohsia..owh simpang malaikat 44..aku masih punya akal dan kewarasan untuk menjaga batas tatasusila dan agama lagi...

apalah ertinya remaja alias mahasiswa universiti tanpa maple' alias aney alias mamak..aku rasa dalam 5hari dalam seminggu pasti aku menghabiskan masa dengan kawan2 dengan melantak roti canai dan teh tarik@kopi kurang manis ..apa nak wat,inilah Malaysia..kaya dengan makanan.. nikmat idop sebagai rakyat Malaysia..alhamdulillah :-)

biasenye kalo dah kebosanan pada waktu malam macam2 la keinginan2 untuk melepak di maple'..aku rasa dah cam habit kebanyakan pelajar2 universiti plak tak kira la dari universiti mana pon (dan kebanyakannya rakyat jelata di kawasan KL dan seangkatan dengannya)...dan sudah pasti aku juga antara salah seorang darinya..heheh :D

kalo melepak di maple' waktu malam biasanya bukan je dengan sekeping roti canai @ tosai @ roti tampal ajer untuk melegakan perot2 yang mengeroncong..salah satu elemen yang tak lain tak bukan di maple' adalah..

shisya
..yeahh!!

kamu tak suka shisya?ye aku pon tak suka jugak pada mulanya..aku igt shisya nie cam org isap rokok gak..tapi biasalah tengok kawan2 syok sedut shisya apetah lagi aku alias remaja tua..pasti ada keinginan untuk mencuba..:D.. walopon pernah gak berhenti tak nak isap shisya..tapi aku rasa cam tak salah pon kalo sekali skale melayan shisya..bukannye aku isap ganja ke marijuana pon kan..sekadar menyedut wap2 air berperisa daripada hos dan balang kaca ..(fyi, aku bukanlah seorang perokok..tak pernah merasa dan tak nak merasa untuk merokok..oyeahh)



aku menshisyakan diri sepam dua



kawan2 yang melayan royal untuk menghiburkan ati



layan beb shisya nie..tapi bagi aku layan lagi roti canai ngan kopi panas...perot kenyang ati pon riang..ngeh hehee :D



"aney..kopi panas kurang manis sama roti kosong banjir satu!!"

6 comments:

Ejat_Aramaiti89 berkata...

aahaha..baru smlm layan sisha kat rasta..ahahha...smpai pening pale ovedose asap..pelik..rokok x isap...sisha layan..hahahha

ShumuL berkata...

skali tgk aku dpt taw
ni kt bangi seksyen 15..
sgt dkt ngan ukm..
hahah..btol x bro epol??
(epol yg tlh selangkah maju menjadi dewasa..)
hehe..

eD berkata...

Aku pelajar universiti tapi jarang keluar malam.

Kalau keluar pun pergi main futsal. Atau wayang.

Damn saya pelajar contoh. :P

epol berkata...

Ejat_Aramaiti89
~oo shisya leh pening kepala ke?haha ko telan asap kot..kui3


faiz
~ye ye..tepat sekali..selangkah?haha aku dah berlangkah2 da pon..cuma tak kawen je lagi..kui3 :p

farid
~ye,anda seorang normal sebagai seorang pelajar universiti..pelajar contoh tu tatau la..haha :p

Sharifah Amirah berkata...

rindunye kedai mamak!

Lina Chan berkata...

wow..
dah pndi isap shisha ye..
bgtau kat mak ko..

:)