makcik dari HEP dan badot


aku terasa aku sangat badot pada pagi sabtu lepas (10 Jan '09)


kenapa pulak aku cakap aku dah membadotkan diri?



bermula kira2 3hari sebelum kejadian aku membadotkan diri apabila aripin alias coursemate alias exco sukan kolej aku datang ke bilik aku dan mempelawa aku:

"pul...ko nak join basketball kolej tak?"


"aku dah dekat setahun tak main..gila ape ko nak sroh aku main lak"


"ala pul,kang kita training la..takde hal punye"


dan aku pon tanpa memikirkan masa depan tulis nama dan no matrik aku kat beliau..ingatkan leh la pasni training kasi tajam dan belajar balik basketball...fikirku positif...


di pagi hari kejadian,aku dan dak2 basketball yang lain berlatih di Bukit Serdang..aku dan aripin menumpang kereta si andik untuk ke Bukit Serdang...yang menjadikan pagi itu sangat sadis bila kereta andik dilanggar oleh kereta seorang makcik dari HEP..adeii..tak sempat keluar dari kolej pon dah kena langgar...nasibb baik le tak terok sangat 2-2 kereta tu..makcik dari HEP tu menyumpah seranah si andik dengan muka yang merah dan mulut yang tak berenti membebel..alamak mak cik oii..gelabahnye..pecah mentol & cermin lampu je pon..takde le kemik2....nasib ko lah andik kena ganti rugi si makcik dari HEP yang gelabah tu..


tapi latihan tetap latihan..kitorang tetap pergi gak ke Bukit Serdang (kali nie aku tumpang kereta Ah Ho )..dan bermulalah sesi latihan basic dan beberapa perlawanan 4 on 4...

apa yang membuatkan aku terasa sangat badot pada pagi itu - latihan basic kantoi..lontaran 'out'..lay out 'hampeh'..dan yang paling membadotkan apabila baru 1st half main aku dah rasa cam nak pitam..aku sedar aku dah kekurangan stamina yang melampau...(tu le masa cuti sem kuat makan tido :p)...match pulak start awal bulan 2,mampu ke aku nak berlatih semata2 untuk sukan interkolej?

adoyai >_<






rim arm kereta waja si andik yang dah bengkok dikerjakan oleh makcik dari HEP






aku hanya mampu mengambil gambar kawan2 yang sedang berlatih jek




nilai dan pengarajaran :

-banyakkan berjoging,bersukan dan sebagainya untuk menaikkan stamina

-jangan memandai2 nak join sesuatu pertandingan tanpa mengetahui had batasan diri

-jangan jadi badot!!




perlukah aku menarik diri..atau teros membadotkan diri sehingga hari perlawanan??

5 comments:

Saidah Malihah berkata...

hoho..ade bakat main baskerball upenye..

eD berkata...

Ko nak ikut program intensif aku tak?

Aku gerenti ko akan jadi fit dalam masa sebulan.

Seriously, it can be done.

Train : heavy-light-heavy-light-heavy-rest setiap 6 hari.

Eat : proper diet.

Saya sangat baik offer nasihat free.

Lina Chan berkata...

erm, xpe la.. try je..
ble bangga tu main untuk wakil kolej..

kopun tinggi kan?
mesti ble punya..
xpun duk je kat bawah jaring, tukang kasi gol..

:)

epol berkata...

saimal
~bakat?mungkin tidak 'sigh'

farid
~heavy-light2 tu ape?jogging@workout?
yg proper diet tu agak susah sebenarnye..kekeke :p

sis Lina Chan
~rasanya mmg akan jadi tukang kasi gol je kot..hehehe

Saidah Malihah berkata...

ooo..bkn bakat ea..
kalo bkn bkt, ko cume ade benefit tingi je la..pape pom, okla tu dr xreti main pape wpon tepaksa mmbadotkan diri..muahaha