silamat tawun bawu cinee -sila baca dengan telor cina

Malaysia nie best..macam2 raya ada...Raya Puasa,Raya Haji,Raya Cina,Raya India (Deepavali) dan macam2 raya lagi...bagos gak byk raya nie sebab leh byk cuti2..hehe

kalo dah nama raya tu tak sah la kalo bukak tv je iklan raya,lagu raya & citer2 raya..kalo bukak google skang pon dah bertukar logonye bersama dengan seekor lembu..kan tahun nie tahun lembu:




aku banyak gak berkawan dengan kawan2 cina nie..dan yang tak bley aku lupa kawan2 aku di sekolah rendah selayang utama :

yap,wong,naresh & seng


aku memang rapat dengan diorg (ala2 geng bas sekolah gak la..hehe :p)....actually masa aku kanak2 takde sangat gap bangsa macam aku skang..skang nie kalo masuk dewan kuliah dapat nampak kelompak melayu & kelompok cina (kebanyakan india plak leh join antara 2 kelompok nie)..aii rindu betol zaman kanak2...

apa yang membuatkan aku teringat kenangan cny dengan zaman kanak2 ialah ANG PAU!!..dulu aku & kengkawan ade gak jenjalan beraye di rumah kawan2 cina...setakat makan limau & air COKE ajelah...bukan semata-mata angpau,tapi hubungan erat antara kitorg antara kaum dan aku rasa aku di zaman kanak2 lagi senang bergaul dengan semua tak kira cina & india (sgt berbeza dengan skang)..ape2 pon aku bukanlah racist yek..cume tak jumpa lagi geng2 yaang sekepala dengan aku macam zaman dulu2..

selamat tahun baru cina dari aku buat kengkawan yang berbangsa cina..nak kasi angpau takde hal punyer..hehehe :p







7 comments:

Lily berkata...

hoh0~
kte dpt angpau!!

epol berkata...

wow..ang pau ek..dari siapekah??haha nak gak angpau!!
(tatau nak cari rumah cina kat kelate..susah nak jumpe)

goasop berkata...

nostalgik tol pic kawan2 lama tu..

epol berkata...

yup..telah di'crop' dari gambar kelas 3 setia (1997)..owh rindunye zaman itu..:p

phikool thong berkata...

perut kembung mkn byk limau..dh mcm lembu dah..=]

epol berkata...

haha...macam lembu??aish jgn camtu..bagus la kaya dengan vitamin C..ngee~

yIpPie fAraH berkata...

bgus2.. tu namenye harmoni! =p