undi anda adalah rahsia

aku rasa banyak ipta yang dah wat pengundian untuk MPP bagi sesi baru..sedar tak sedar dah 2kali aku meng'klik' undi di UPM (bukan proses 'membuang undi' ye sebab sistem pengundian dibuat secara berkomputer dan bukannya dengan kertas undi)

tapi musim pilihanraya kampus tahun nie agak membosan dan mengelirukan..dah takde poster2 dan menifesto dibuat daripada calon2 MPP..kempen hanya dijalankan melalui kaedah lisan?aish biar benar?nape yek?Tuan TNC leh jawab? :p

bese lah..bagi aku selaku pelajar merangkap mahasiswa UPM kenalah turun menjalankan kewajipan aku dengan mengundi..Aspirasi??Pro Mahasiswa??entahlah aku pon tatau lansung calon2 tahun nie sape puak Aspirasi sape puak Pro-M...yang pasti aku cuma main klik aje ntah sape2 calon yang ada..bukan sebab aku saje suka suki nak klik tapi sebab aku tak kenal sape2 pon calon MPP yang bertanding....pelik betol musim pilihanraya tanpa berkempen..


bagi aku tak kisah lah Aspirasi ke Pro-M ke yang menang yang penting kewajipan sebagai wakil pelajar kenalah laksanakan dan bukan sekadar moto dan menifesto semata-mata...kepada MPP UPM baru..selamat menjalankan tugas dengan amanah lah yek..



banner tarikh pengundian di Dewan PJSD kolej serumpun (12,14,15 & 16)..ehh ade awek cun lalu plak :p






antara calon2 bebas yang bertanding...





camnie le bila dah mengundi..kertas muka-muka calon bersepah-sepah..



**tak tahu apa keputusan pilihanraya tahun nie..dengar kata Pro-M menang..ape nak wat pasni TNC?gigit jari?hahaha :D


5 comments:

a.m.a.r berkata...

jalankan tugaS dgn amanah
especially
ABG LAMKAU dan ABG DON
same2 jayakan MPP
kuikuikui

epol berkata...

hehe

tak tau gaya lamka jd mpp..makin hebat kot :p

Framestone berkata...

zaman ku dah lepas..

blodyn berkata...

nak tau camne aku undi? undi yang hensem dan cantik. malangnyer, takder yang hensem atau cantik. so terpaksa la ikut kaum dulu. melayu, india, cina. melayu, india, cina. unfortunately, india ader sorang jer. lepas tu undi sumer minah2 yang tak pakai tudung. undi mamat2 yang rambut nampak menarik. ahahahah! nie sebab kes tak kenal calon langsung. hehehe.

epol berkata...

blodyn
~sgt menyokong...tak knal maka tak CINTA..ngee~~~