Slumdog Millionaire




Tajuk : Slumdog Millionaire
Pengarah : Danny Boyle,Loveleen Tandan
Genre : Drama,Percintaan,Realiti
Durasi : 2:00:34



Baru-baru nie citer Slumdog Millionaire dah jadi pemenang utama oskar..best sangat ke citer nie ek?(yang menang sampai 8 trofi pakcik emas tu)..smalam aku ada copy dan try layan cite nie sampai abis (nampak cam best aje)..





menceritakan pasal seorang remaja bernama Jamal Malik,seorang remaja yang hidupnya miskin lagi terbiar dan hidup di jalanan menyertai rancangan Who Wants To Be A Millionaire...yang menariknya setiap soklan yang dijawab berdasarkan pengalaman hidup sendiri je..sapa sangka leh jadi jutawan..

bagi aku,citer nie menarik gak la..cuma ada scene2 yang buat sedikit boring jap (terlalu byk sgt flashback)..dalam cite nie gak kite leh tgk betapa kotor lagi terbiarnya orang2 miskin di India,syukurlah aku di bumi Malaysia..

so,layakke citer nie menang Oskar?err menang ke tak menang aku pedulik ape..ngeh hehe :p

3 comments:

Framestone berkata...

wow..aku ras enk download la nnt cerite nie... dah byk diperkatakan kat blog n paper je

PJ selamba berkata...

aku pun tak tengok lagi cite ni...
tak tau best ke tak bg aku
tapi kalau dah menang 8 oscar, mesti la berkualiti filem ni...
cambest je..
nnt epol ko buat la review best ke tak...

epol berkata...

framestone
~donlod je..tapi best tak best tu atas individu la..hehe

pj
~da komen da kat entri nie..best yang boleh layan la..hehe
**cam tgk cite industan sket2..