iklan juga membawa nostalgia

tengah2 aku kebosanan bertapa dalam bilik (sebab takde rancangan tv yang nak ditengok)..tengah godek2 tiub anda..terjumpe lak iklan2 lama yang zaman kocik2 dolu2..hehe



IKLAN 1 : sabun basuh trojan

-ape yang aku igt sal iklan nie bila pakcik tu jadi tong sampah dan khatijah tan cakap 'wiraku'..hehehe-




IKLAN 2 : iklan planta 1992

-aku suka tym dia makan roti tu..nampak sgt cedap..hehe (masa nie aku baru umur 3thn)..haa tapi mmg aku rasa aku igt iklan nie)-





IKLAN 3 : axion

-mmg antara iklan yang top kat tv dolu2 (siap terhafal lirik..hehe)-





IKLAN 4 : KFC

-kalo tak salah aku budak laki tu Nas-T pelakon cerita 'Kami'..tp mmg igt gak lagi iklan nie..-




banyak lagi iklan2 lama yang berlonggok kat youtube..skali skale tgk cam best jugak mengimbau zaman kocik2..hehe :p

10 comments:

helena's berkata...

yg pes tu kelaka kan,,trojan tu..

axion ke asiah tunjuk pada saya..haha

Framestone berkata...

sume aku layan..tp iklan kfc nie xla best sgt... iklan kfc yg paling best mase lawan bola tue..aku ingat lagu die je

men bola bukannya sudah
sepak pelnati psti mudah
dengan ini mata bertambah

"aksi sepak bola tp xmasuk"

alamak apa dah jadi
sudah kalah 2 kali

nasib la ada kfc
teman anta penawar hati
tiada siapa yang nk tegur
tapi mungkin penjaga gol

lepas teu aku dh lupe

Farah Adila berkata...

haha.. aku masih igt iklan ni..

Indera berkata...

hahahaha..ye..ye aku masih ingat iklan ni. nice n3 bro!

mYshah berkata...

ho2.... wah, thanx mengingatkan kembali iklan2 lame yg sungguh klasik tu. hahaha...

anne ngasri sgt comey.iklan yg len2 pon aku x lupe. aku still hafal lagi axion tu, hahahah

sAzUwI berkata...

peh..rindu giler aku zaman dedulu..

DilOt berkata...

tak sangke..rupenye mcm semalm je iklan ni..pdhal dh lame gler iklan ni..

awalliwauddin berkata...

ini lah contoh iklan yang betul2 mmberi kesan kan penonton... kalau tgk balk iklan dulu mmg visual xberape gmpak tp kesan mendalam.. iklan skang..ermmm...ntahla..bosan kot..

Invisible^third^eye berkata...

iklan axxion tu my favoret laa...

sampaikan lagu die pun ku hafal (masa kocik2 dulu la)

hehehe

epol berkata...

cik hel
~asiah ialah makcik rosnah..(mimpi ngeri)

bro framestone
~alamak bro..tak igt la iklan tu..hehe

farah
~semestinya

indera
~macey2

myshah
~cute..aku pon rasa nak cubit2 pipi dia..hehe (skang da jd mak org) :p

sazuwi & dilot
~skali skale mengimbau zaman lame2

awalliwaudin
~bese le bro...cube kita ke 20thn akan dtg (kalo pnjg umor)..iklan2 skang plak akan jd nostalgia..tak gitu?hehe

invisible 3rd eye
~iklan popular le katekan