wahai politikusku di Perak

Photobucket vs Photobucket


bosan rasanya bila politikus2 yang mengutuk dan bergaduh sesame sendiri..masing2 nak menegakkan merekalah yang berkuasa..merekalah yang betul..sedar tak yang amanah dan tanggungjawab yang diberi oleh rakyat kat mereka2 nie bukan semata2 kuasa dan pangkat?mungkin masing2 nak tunjuk merekalah yang paling gah,paling betul,paling benar dan pihak lawan semuanya salah..

sekarang nie tengah hangat di Perak (dan rasanya tak perlu nak citer dah)..walaupon aku bukanlah rakyat Perak tapi kemelut politik kat sana sangatlah memberi effect kat rakyat dan negara sendiri....sedar tak berapa banyak kerugian bila para politikus2 nie bergaduh..sepatutnya merekalah yang lebih arif dan lagi bijak pandai nak kendalikan negara tapi nie pulak sebaliknya..sedih

Bagi aku lah,macammana berbeza pendapat dan perjuangan sekalipon kemelut dan masalah (yang tak nampak penyelesaiannya) nie dapat di uruskan dengan lebih telus dan professional..bukannye setakat naik turun mahkamah tapi dalam masa yang sama keperluan dan kehendak rakyat tu yang perlu diutamakan..anda diamanahkan untuk memimpin bukan untuk memecahbelahkan..!!

(sebenarnya aku dah sangat hampa dengan perjalanan politik kat Malaysia nie tak kiralah kerajaan @ pembangkang..bagi aku semuanya ada AGENDA masing2..)


Photobucket


9 comments:

Lina Chan berkata...

haha~ standard la tu kalu ada masalah politik.. tp tak ble blah la kalu masalah politik tu melibatkan kuasa sultan.. cian kat sultan perak..

kalu sy jadi sultan, sy buang negeri je org2 yg berkenaan, haramkan masuk negeri perak..

p/s: kena ISA tak sy ckp mcm tu? hehe~

helena's berkata...

saya pon setuju kata chan2 tu..bile da guna kuasa sultan saya rasa agak teruk disitu..tp sultan perak pun saya tak bape setuju..kenape?takperlu cerite kut..

saya tak suke politik,salah satu sebab inila..dorang suke bergaduh sesama sendiri sebab pangkat,kedudukan,,dorang patutnye lebih peka terhadap isu rakyat,,bukan harta pangkat perut boroi!eh!haha

sAzUwI berkata...

aku raser bek kembali maser zaman dulu kaler..sultan yg memerintah negeri secara mutlak..aman makmur..hehe..nie sekang sultan lak kener plih orang nak memerintah...

Nazz@Purple berkata...

Rase sedih sgt,bila Melayu sama Melayu saling dengki mendengki..saling menjatuhkan..apa yg hendak di pertahan pun tak tau la..Tanggungjawab seorng pemimpin adala besar..tp pemimpin hari ni..tak segan silu mengaku mereka mampu dan mereka adalah layak lebih utk jadi pemimpin..

::alwaniamalini:: berkata...

nothing much to say, cuma kecewa jela.bak kata nazz kat atasla, sedih bila sesama Melayu bertelagah. *kecewa+sedih*

epol berkata...

sis lina chan
~mmg perlu libatkan sultan..sultan juga ada tanggungjawab..

cik hel
~nak wat camne cik hel..tu le sifat2 yang ada pada 'segelintir' mereka yang bergelar 'Yang Berhormat'

bro sazuwi
~pengaruh penjajah dibawak ke anak cucu..ada pro & kontra nye gak..leh bayang kalo kita akan jadi cam zaman terakhir Kesultanan Melaka?

cik nazz
~tak salah untuk jadi pemimpin..mmg kita perlukan pemimpin dalam hidup..cuma CARA kepimpinan dan pengurusan tu yang penting..bagi sy takda masalah kalo dia pihak kerajaan ke pembangkang ke asalkan menifesto & niat untuk memimpin tu betol..bukan saling menjatuhkan & memecahbelahkan rakyat..

alwaniamalini
~bila kuasa mengaburi mata..pemikiran sempit

eD berkata...

Bergaduh sebab benda bodoh. Perlu ke sampai masuk mahkamah?

Waste of money. Waste of time. Waste of human resource.

Nak gaduh sangat sila bertumbuk. Back to man's wild nature.

greenieycactus berkata...

aku paling gerun baca berita bout dis..scary u gado2 dasat nehh

SarahSyahira berkata...

paling senang bubarkan DUN. habis crite.