Cik Bedah Siasat : 5 tanda korang raya sakan


Cik Bedah kali nie dengan suka citanya mengucapkan selamat hari raya maaf zahir dan batin kepada uols..walopon baru 2 entri Cik Bedah merapu..Cik Bedah tau uols semua mesti tgah rindu dengan Cik Bedah kan?ahaks dan tak kurangnya uols dengan mood syok beraya lagi..Cik Bedah takde la beraya mana cuma beraya dengan 10pasang baju kebaya nyonya je..opss terlebey suda..

so kali nie Cik Bedah nak bagi uols tau 5 sebab dan petanda yang uols nie dah beraya sakan tahun nie:




-antara koleksi baju kebaya Cik Bedah-

1. yang mana dapat bonus raya tu ape lagi..beraya sakan la dengan baju2 raya berpasang2 macam Cik Bedah..ala2 nampak vogue mengalahkan artis gitu..sampai orang tak dapat kire ntah berape pasang baju raya dah yang ada..raya sakan ye!!







-Cik Bedah mmg pemurah..duit raya kasi 50hinggit je kat budak2-

2. Bagi mereka yang dah bekerja tu..alamatnye masa nie lah uols 'beramal jariah'..mana taknye..sekali gerombolan budak2 kecik serang uols..tak ke naya poket..tapi ape dehal..uols kan dah ready nak beraya sakan..raya sakan ye!!






-Geng Bas Sekolah anak buah Cik Bedah yang nak ngejas anak tok penghulu kampung Cik Bedah-

3. kalo dah setahun sekali balik tu masa raya nie la nak pusing satu kampung, umah tok penghulu tu entah berapa kali uols beraya sampai naik nyampah tok penghulu tu (walopon niat uols nak ngejas anak tok penghulu yang cun/encem) je sebenarnye..raya ke 5 baru nampak batang idong kat umah..haha..raya sakan ye!!






-ini perot uols bukan perot Cik Bedah ye..hik3-

4. Beraya pon beraya jugak..tu tak kira yang uols buruk lantak..asal ada je kuih raya uols sebat dengan mangkuk kuih raya sekali..agresif gitu..pastu dah abis raya jgn lak uols mengeluh tengok perot uols yang membuncit..alamatnye baju raya dah tak muat dah siap retas lagi..raya sakan ye!!





-Pengantin yang beraya sakan..Cik Bedah tukang makeup je-

5. Bagi mereka yang berwalimatul urus plak haa yang nie la namanya raya sakan..dah la beraya..dapat laki/bini plak..mana tak beraya sakan kan?ahaks jeles Cik Bedah..raya sakan ye!!



kalo nak ikotkan byk lagi petanda2 orang yang beraya sakan nie..malas plak Cik Bedah nak merapek panjang..ketemu lagi di entri akan datang..daa~!!!



**Cik Bedah merupakan penjenayah yang dikehendaki oleh Batman..harap korang jangan amek pusing dengan ayat ala bapuknye tu..why so serious? :p

8 comments:

FaizalSulaiman berkata...

hahaha..comel tol la cik bedah ko bro:)

raya ko camne?hehehehe

eqbalzack berkata...

takut seyh tgk perut tu...mintak dijauhkan laa...saham gue jatuh nnt...hehe

kata kila berkata...

hohoh.raya dah habes dah.3 hari je.hahahhaa

faRahAdILa berkata...

santek oh kebaya2 tuh! hahaha! aku nk satu!

epol berkata...

bro faizal
~ ouh sy xde kne mengena dgn ini cik bedah >_<

raya simple2 as pimple je..xde beraya sakan

epol berkata...

bro eqbal
~haha..same2 menjaga prot masing2..haha

**pas raya wat sit up sampai lebam >_<

epol berkata...

cik kila
~raya dah abes pas smayang raya lagi..syahdu kan?

epol berkata...

cik farah
~ ko pow la Cik Bedah cilake tu..har har har