ini bukan cerita kedai kopi


Ada seorang kawan aku tanya aku kenapa aku wat blog x letak gambar2 sendiri atau cerita kehidupan peribadi macam blog2 yang lain...

err sorry la ye encik kawan..aku pon baru terperasan kenapa aku punya blog tak sama ngan orang lain..ehhh nak susah ati plak kawan aku nie..haha...jadi untuk menjawab pertanyaan kawan aku tu aku nak bagitau kenapa aku jarang sangat cerita tentang hal2 peribadi @ tepek gambar2 sendiri kat blog aku...






1.aku seorang yang pemalu
~ aku tak punya wajah yang encem untuk ditayangkan kepada tontonan umum..aku tak punya badan ala model yang boleh di banggakan..jadi aku agak malas nak letak gambar sendiri kat blog..takot korang loya lak..haha







2.aku tak punya handphone canggih yang mempunyai kamera serendah VGA mahupun setinggi 8.0 megapiksel
~ini cerita benar..aku hanyalah pengguna nokia yang basic berharga RM80 sahaja..paling canggih pon handphone nie ade lampu suluh (kegunaan bila mencari jamban ketika blackout)








3.aku tak punya kamera canggih DSLR dan kemahiran berphotoshop
~walaupon sedikit jeles dengan blog2 mereka yang ada gambar berkualiti hasil kamera DSLR dan kemahiran berphotoshop..hakikatnya aku xdapat nak wat pe untuk letak gambar2 sendiri yang menarik lagi cantik..banyak cedok dari encik google sahaja..ngee








4.aku takde cerita kehidupan yang menarik
~ ini juga cerita benar..aku banyak buat benda yang sangat bosan untuk diceritakan..takkanlah aku nak cerita "hari nie aku makan megi"atau "aku sedang demam kura2" atau "aku hangout bersama Encik Polan Dan Cik Polin di Mall" mahupun "aku rindu dia aku sayang dia..oh awekku Ayu Rhaudah" ...aku rasa cam blog syok sendiri pulak..haha








5.aku tak pandai berposing depan kamera
~ada kaitan jugak dengan (1)...aku rasa aku bukanlah photogenic yang dapat berposing dengan segak bergaya lagi poser..aku jugak bukan camwhore seperti mereka2 yang pandai bergaya ala model..ini juga cerita benar,bila ada kamera kat depan aku pipi aku akan bergetar...pelik tapi benar -.-"








6.aku suka baca cerita orang berbanding buat cerita tentang diri sendiri
~alasan paling kukuh..aku malas nak cerita hal sendiri (sikit2 tu ade la bukannya takde lansung)...lagi suka aku blogwalking dari blogwriting hal sendiri..ngeh3 :D





***blog sendiri cara sendiri....blog korang punya identiti masing2...jangan tiru macam aku sebab aku sangat noob berblog..heheh :p

12 comments:

FaizalSulaiman berkata...

ok..

aku meragui no 1.chaitt takde rupa katanya.LOOL

Epol, aku rasa blog ko ada identiti sendiri.ok la takya la sgt nak citer pasal personal sgt. takut org jaki plak.

keep writing bro.aku sentiasa baca entry ko ok!

epol berkata...

bro faizal
~haha kan cerita betul tu bro XD

haha tu la nak terangkan kat kawan tu xkan la nak wat blog ala tipikal blog je...takot sendiri je baca blog tapi xde org nak komen walaupon ramai followers skalipon..haha masing2 ada gaya sendiri kan?
ape2pon terima kasih kerana menyokong bro..u r da man ^^

kata kila berkata...

ok ape blog ni! :)

Pencacai Alim berkata...

aku pon susah hati nih..hakhak

faRahAdILa berkata...

yeke x ske bergambar? haha.. weh hp ko yg canggih tu ke mana? yg ku dengar ble msj msuk lalu bunyi air tuh.

epol berkata...

cik kila
~terima kasih..hehe

epol berkata...

bro alim
~leh jadi same geng dengan kawan tu la..haha

epol berkata...

cik farah
~eh eh betol la..aku jalan pon pakai kotak sorok muka..kui3

**nset tu dah selamat terkubur dah..dah 2thnaku pakai nokia cokia nie

CiK NaThRaH berkata...

hahahahaa...terbaek la bro~

epol berkata...

cik natty natrah
~hahaha anda lebih terbaek..ala2 gedik santai gitu XD

Pencacai Alim berkata...

takde entri baru ke? gatal dh mau komen

Faiz berkata...

faiz like this..
hahaha