drama sebabak : kamu adalah apa yang kamu makan


satu perbualan di antara Mr. A dan Mr. B di sebuah kedai mamak:


Mr. A : aku sedih la...

Mr. B : apasal?

Mr. A : aku rasa aku dah makin gemok la..cam makin ketat je seluar aku..*mengeluh

Mr. B : aku tengok ko xde lah gemok sgt..cuma berisi sikit je

Mr. A : ahh ko xpe la ko tak rasa macam aku rasa..seksa la beli baju bulan ni bulan depan dah tak leh pakai..

Mr. B : lek arr wei..pe kata ko jaga diet pemakanan ko & excercise selalu

Mr. A : aku pon dah lama niat gitu..aku nak diet..aku tengah semangat nie!!!

Mr. B : bagus2..semangat camni la yang betol.

Aney : ya boss mau makan apa?

Mr. A : kasi nasi goreng ayam nasi lebih ye..air kasi orange jus gelas besar!!

Mr. B : ............................................ ko nie kena kesurupan jin lapar dari bukit tunggal ye? (sambil menghentak kepala ke kaunter mamak)


-perbualan dihentikan-
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------






post scriptum : jangan pandai mengeluh je..pandai makan pandai la tanggung..bak kata Karam Singh "badan yang mengembang seluar disalahkan"..crap!

RAGE : jangan langgar lampu isyarat merah ye




waktu : 3minggu lepas kira2 9malam


tempat : simpang 4 berhadapan masjid UPM

keadaan trafik : lengang dan lancar


konsep : 4chan




post scriptum : polis ada di mana2..beware! yang penting hargai nyawa korang dan tanamkan sifat sabar walaupon terhadap lampu isyarat dalam Universiti@kolej korang..nyawa atau saman?kah3 (abis duit aku nak bayar saman T_T )

hello hello sayang!


"grrr ngeiok ngeiook ukk ukk ukk",ujar Mr. Raccoon



**lapang sebelum sempit -.-"

5 perkara yang kita dapat tau tentang Dokumentari P Ramlee


Baru2 nie di History Channel @555 di Astro tengah hangat menyiarkan Dokumentari tentang P Ramlee..aku pon dah tengok dah dokumentari nie..ape2pon tahniah kpd Shuhaimi Baba yang berjaya jugak menyiapkan dokumentari ni (walopon mengambil masa dalam 12tahun)..antara apa yang aku dapat daripada dokumentari nie :


1. P Ramlee yang kita kenal melalui filem seorang yang ceria dan berkharisma sehingga di zaman kejatuhannya pon kita masih nampak P Ramlee yang sama (hakikatnya dia macam melukut di tepi gantang)

2. Lumrah manusia yang tak senang dengan kejayaan seseorang..sampai ke akhir hayat P Ramlee pon masih ada yang boikot,memulau dan benci kat P Ramlee..tapi hakikatnya sekarang P Ramlee masih disukai oleh semua

3. P Ramlee seorang pencinta wanita sampai perempuan yang tengok dia semua cair..kalo tak takkan sampai leh kahwen 3kali kan..syok (hehe)

4. P Ramlee jugak ramai musuh dan ada golongan2 yang cuba jatuhkan dia sampai hidup P Ramlee melarat sehingga bukak kedai mahjung (dan orang zaman 60's nie mmg xkesah halal haram kot..leh tengok dari cerita2 dia)

5. kita tak akan dapat seorang insan seni yang berbakat besar selain P Ramlee..sampai ke hari nie pon TV masih tayang cerita dia..


walaupon kita tak tahu apa cerita sebenar dari suka duka perit maung yang P Ramlee alami...bagi aku P Ramlee tetap seorang yang hebat dan menjadi ikon bagi filem dan lagu Melayu..semoga roh arwah dicucuri rahmat..al-fatehah


**serious menarik dokumentari nie..memang rugi kalo korang tak tengok

oh hi





yup..lame tol tak update blog..since bulan lepas lagi kot..hahaha saje2 je malas nak menaip..asyik menaip je sampai tak tau nak cerita ape..ouh sungguh pemalas..hahaha

**byk yang aku nak cerita..tunguuuuuuu











post scriptum : 10.10.10 langkah pertama selepas aku bergelar graduat..doakan kejayaan yang mendatang ye kengkawan ^^