peluang kedua abah kau



manusia mana tak pernah buat salah..kekadang ade jenis manusia ni ego..kononnya berpegang kepada prinsip 'tiada peluang kedua'..ehh jadahnye prinsip..rasa nak lempang je orang camni dengan 'jurus penampar maharaja'...ape nak wat..rambut sama hitam..hati lain2...hampeh



aku pon ada gak jadi kejadian utk mintak peluang kedua nie..saje2 nak merapek sket situasi peluang kedua ni....ok camne lak kalo korang berada di situasi2 camni:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


situasi 1 - dolah dengan karim


dolah : rim, aku tersilap cakap dekat minah yang ko kuar petang tadi..dia puas cari ko ..cam kesian kat dia lak

karim : lahabau tol ko ni..yang ko sebok2 hal kitorg pasal ape..nak gadoh?

dolah : sorry le bro, mana la aku tau..ok kang aku clearkan balik tang aku cakap tadi kat dia

karim : ahh sudah la ko..cam ni le kawan..xleh cover lansung

dolah : (macam la aku nak sebok sgt hal korang)





situasi 2 : antara anak dengan bapak

anak : pak,mintak maaf la saya terlanggar kereta jiran sebelah..saya tak sengaja

bapak : yang kamu bawak laju2 sapa suruh..aku tak pernah ajar anak aku langgar harta orang..(disusuli dengan bebelan panjang)..lepas ni kamu jangan bawak motor dah..pakai basikal roda 3 adik sudah

anak : (menangis tak berlagu)





situasi 3 : student dengan pensyarah


student : saya mintak maaf Dr..saya merayu dengan Dr untuk tolong sy naikkan 1 gred saje lagi utk pointer saya

pensyarah : saya dah tak dapat tolong awak..awak tak layak jadi pelajar universiti

student : tapi ni berkenaan hidup mati saya Dr..kalau tak sy di buang universiti

pensyarah : itu masalah awak bukan masalah saya

student : (keluar dari bilik pensyarah dengan hati yang hampa)




situasi 4 : kekanda dengan adinda

adinda : sampai hati kanda mau memancung dinda?sampai hati kanda...

kekanda: sampai hati? kan kau dah tahu kesukaan aku adalah belacan!!kenapa kau masak sayur asam tak mau campur belacan..sekarang aku mahu pancung leher kau!!!!

adinda : ehuk huk huk huk (menangis teresak-esak)



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


bukan susah pon nak memaafkan..apetah lagi beri peluang kedua...mungkin peluang kedua dapat ubah hidup seseorang..kita mana tau kan? hmmm donia donia


post scriptum : bila kita senang dengan orang..orang akan senang dengan kita..perkara paling asas untuk kesejahteraan hidup

10 comments:

r u l e ~ berkata...

nape emo je lately ni?hehe.sile duduk depan aircond kasi cool =p

epol berkata...

cik rule
~ketidak stabilan hormon kot..lol
nak emo jadi eskimo

r u l e ~ berkata...

ouh.ketidakstabilan hormon adelah sangat berbahaya*pesanan kementerian kesihatan*HAHA :D oke,gile suda ~

epol berkata...

cik rule
~ tu la pasal..kena tgu hormon stabil sampai jadi testosteron yang kental..lol

**terbukti kamu gile..lol

FaizalSulaiman berkata...

aku pun rasa ko emo la lately bro:) saba ek apa2 yg terjadi pun=)

sAzUwI berkata...

ini ar dunia..
susah nak dapat balasan setimpal ngan aper yg kiter buat..

Afzainizam berkata...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Selamat Tahun Baru Dengan Azam Baru
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara
Sebuah persahabatan..Salam Kenalan..
Terima kasih kembara ziarah maya”

yupppp dunia sekaran dah macam2 wooooo....

epol berkata...

bro faizal
~ emo macam eskimo kot..haha

epol berkata...

bro sazuwi
~ bnyk benda yang mematangkan kita..adeii

epol berkata...

afzainizam
~ hakikat yang perlu di telan