tolong kejotkan aku

aku rasa aku ada penyakit akan-susah-nak-bangun-pagi-bila-terlajak-tidor-lebih-dari-12malam..ini seriyus!!! adekah korang mengalami penyakit yang same?



cara penyelesaian :

  • tidor je teros lepas semayang isyak (mujarab)..silap2 pkol 4 pagi dah bangun

  • setkan alarm untuk 8 buah jam loceng kat sisi kanan kepala, kiri kepala, atas kepala dan atas perot masa tidor

  • upah member/mak korang jirus air sebaldi ke muka (lagi mujarab jirus dengan air mendidih) untuk kejotkan korang

  • makan pil tidor ( tidak disyorkan)

  • tutup lampu, tutup tv, tutup laptop dan hanya yang ada adelah korang dengan bantal aje..senang tidor dan senang bangun akibat tido yang cukop

  • makan kenyang2 dan berbaring2 malas di katil sambil di ulik lagu 'zapin datok temenggung' dendangan Dato M Daud Kilau (agak mujarab untuk cepat mengantok bagi budak2 muda)



post scriptum : pasang niat je utk bangun subuh..dan jangan sambung tido pas tu...sangat mujarab selagi cukup kuat nak melawan setan2 yang sedang mengikat korang di katil..ngeh3 :p

17 comments:

FaizalSulaiman berkata...

ni ko da bangun blom?

lagu m daud kilau tu memang aku tatau bro.hahahahaha

Lelaki Ini berkata...

baca buku sejarah tingkatan 5!
knfm tdoq!



NAK TAU PASAL PERKEMBANGAN PEGUAM YANG HINA AZAN??? FELDA TERUS MENDAPAT BANTUAN KEWANGAN??? JOM TENGOK ... http://jantankeparatii.blogspot.com/

L.R berkata...

hmm... cuaca sejuk2 ni kot punca xmau lepaskan selimut dan bantal ble pagi... huhu [akak je kot... org len xtau laaa... haha]

farah ain berkata...

huhu..good..:D.
actually kene biasakan..walaupun cuti..or ade kelas ker..bangun jer setiap hari pagi2..n jagn tido pas subuh..insyAllah automatik..setiap pagi kul 5 da bangun:D

auji berkata...

sama! aaa tak suka kan. sepp sikit abg glutton.

Faiz berkata...

adakah niat itu dipasang seperti memasan plug2 peralatan letrik yg len??hehe :P

cik ngade ngade berkata...

rupe-rupenye...... ooooooooooooo!!!
( tu je nak komen ) XD

L.R berkata...

epol... epol... out-of-topic sat. ngeee~ xde pe... akak nmpk soklan epol kat page kak wani... hmm... try bc ni!!

http://amalini.blogspot.com/2010/10/124kg-more-to-go.html

dia follow atkins diet... 3 minggu x mkn nasi n benda2 yg berkarbo... bnyk amik sayur n protein... x minum air bergula... tp mula2 jgn amik senaman berat. after 3 weeks, bru amik senaman berat...

itu je nak cter... selamat mencuba!! (^__^)v

epol berkata...

bro faizal
~ haha..skang dah tau kot

epol berkata...

lelaki itu
~ buku sejarah mujarab untuk tido di kelas sebelom dilempang cikgu..lol

epol berkata...

sis LR
~ sgt stuju..sambil selubung dengan selimut..manyak syiok woo

epol berkata...

cik farah ain
~ istiqamah itu penting..setuju

epol berkata...

adeq auji
~ xsuka bangun lambat..same ke?sepp adeq meroyan lol

epol berkata...

faiz petak
~ tu ko sorg je pakar..haha

epol berkata...

ged ged
~hahaha..serabai tol poyoyos

sAzUwI berkata...

tido lepas isyak cantik ar tue..
jangan plak semayang isyak kol 2 pagi..hehe

selipar buruk berkata...

aku rs ko ptut share ngn akem sal mslah ni..hahaha