bila hidup dah terasa bosan



di mana kehidupan aku yang dulu?


takda masa untuk relaks

takda masa untuk fokus dengan master

takda masa untuk bersukan

takda masa untuk diri sendiri

takda masa untuk segala-gala




post scriptum : demi masa..sesungguh manusia kerugian

review filem: KL Gangster yang GEMPAK!!!





Assalamualaikum & selamat sejahtera kawan-kawan..korang dah tengok ke belom KL Gangster?apa?full house je?takde seat?jawapan mudah sebab cerita ni tersangatlah best gila..pertama kali aku tengok filem Malaysia yang rasa nak tengok lagi...mesti korang pon dah banyak baca sinopsis & review daripada bloggers @ suratkhabar kan so aku malas nak pusing pusing kasi pening..cincai kira la kan, aku nak bagi standing ovation kepada pengarah filem ni kalau bukan Syamsul Yusuf aka SOL (dengan nada Johan)..cerita takde jiwang dan hanyalah action semata-mata..tapi tak mencacatkan cerita sebab plot,skrip,watak semua terbaik..cayalah broooo!!!



jom kasi tengok sikit watak-watak yang menghidupkan arena gangterism dalam filem ni :




MALEK
bekas orang kuat taiko "KING" yang baru keluar dari penjara dengan niat nak 'cuci tangan' dan insaf..masih ada nilai moral bagi seorang bekas gangster yang punya sifat sayang terhadap ibu dan adik-adik tapi kalau dah sekali gangster, susah nak lari dari dunia bertumbuk ni...lakonan mantap dan bersahaja daripada Aaron Aziz sebagai watak Malek..lagipon sekarang tengah naik nama Aaron Aziz selepas menjadi lelaki romantik dalam Nora Elena..tapi sebagai Malek xde cintan cintun der..ini kaki pukol berdarah panas!!

memorabale quote :
"Lu kasi gua mati dulu baru gua diam"
" Cuti sudah habis bro!"
"hidup dan mati bukan di tangan kau sial"





JAI
adik kepada Malek..hidup untuk duit..dan duit adalah segalanya bagi dia tak kira sapa tuan sapa lawan..jiwa kental dan belasah orang je..tapi masih ada sifat lembut dalam diri bila tengok pengemis kanak-kanak tepi jalan mengenangkan hidup yang susah bila takde tempat bergantung sejak kecik..Adi Putra memang berjaya menghidupkan watak hati kering si gangster ni..cayalah bro!!

memorable quote :
" abang tak abang, sapa kacau aku pecah"
" memey ahhhh"
" kalau dia usik dragon, wa kasi cium dia"
"aku tak takut mati,tapi aku tak nak mati"




AJIB
orang kuat taiko "DRAGON"..sahabat setia terhadap Malek..sempoi dalam ganas..lawak dalam kerek..watak bersahaja dan sangat serasi je watak Ajib ni dengan gangster..Sofi Jikan leh tercalon dalam Best Supporting Actor.. suka ini watak..haha

memorable quote :
"jangan sampai wa sembelih lu 18, baru lu tau erti penyesalan"
"sekarang wa boleh simpan wa punya sengat, sebab wa sudah penat"
"sayurr.....sayurrrrr"




SHARK
kali pertama SOL memegang watak antagonis..kerek, busuk hati, hati kering, backstabber dan macam-macam perkara celaka semua leh bagi kat dia..apa-apa pon SOL berjaya membawa watak dengan bagus walaupun slang cina yang dibawa macam kaku dan baku sikit..tapi masih tak menjejaskan cerita..terbaik SOL..lu sudah berdarah mulut kena hempuk..hahaha

memorabale quote :
"Waaa..abang besar sudah keluar, wa ingat lu sudah mampos"
"Sekarang wa tak kira lu abang long ka lu ayahanda ka KL ni wa pegang"



FADHIL
penyeri filem penuh keganasan ni..gangster kerek dan cakap lebat tapi kaki selalu goyang..memang tergelak aku dengan watak si zizan ni..gangster kuca lana mung ni

memorable quote :
"shialll laaa,ptuiii"
" kereta aku dah jadi barbeque"
"Malek, bagi je lah KL ni kat dia"



memang tak rugilah kalau korang tengok filem ni..bagi aku filem ni memang tangkap masyuk la layan..bukan senang aku nak puji cerita Malaysia sekarang..sebelum ni pon yang terbaik dan terlayan pon beberapa je..apa-apa pon tahniah buat pelakon dan pengarah serta krew..korang memang gempak!!



post scriptum : layan sebagai hiburan..yang mana baik amek contoh yang mana busuk buang jauh..peace!!

aduh saleha

satu soalan di benak kepala aku : seriyuskah dia baru 21tahun?wow :D



post scriptum : pukol 10 malam melekat di tonton.com.my..haha demi elena (gelak jap)